30 września 2009

Euphrates - Commodore 64

O istnieniu tej dwunastki dowiedziałem się przeglądając pewnego razu mój ulubiony serwis internetowy discogs.com. Oczywiście chciałem od razu ją nabyć. Niestety okazało się, że albo 12tki nie było nigdy w sklepach albo została już wykupiona. Wiele tygodni potem przeglądając ebaya postanowiłem wpisać słowo „euphrates” do wyszukiwarki. Ku mojemu zdziwieniu okazało się, że ktoś to sprzedaje i w dodatku zafoliowane.

Euphrates to grupa z Kanady założona przez trzech Arabów, których rodziny wyemigrowały z Iraku. Trio składało się z rapera Narcy'ego oraz dwóch producentów: SandHilla oraz Noffy'ego Fannana. Wydali dwa albumy „A Band in the River” (2003) oraz „Stereotypes Incorporated”(2004) oraz z tego co mi wiadomo tylko jeden winylowy singiel. Grupa przestała istnieć w tragicznych okolicznościach. Mniej więcej miesiąc przed premierą drugiego albumu, Noffy Fannan uległ ciężkiemu wypadkowi samochodowemu w wyniku którego zmarł.

Styl Euphrates to świadome zaangażowane politycznie rymy oraz ciężkie beaty oparte w sporej mierze na samplach z muzyki arabskiej.

W „Comodore 64” Narcy opowiada o cyfrowej egzystencji, o tym jak wszystko wokół przesiąknęło digitalizacją, odejściu od Boga na rzecz maszyn, których jesteśmy niewolnikami. „Spiderhole”jest odpowiedzią na amerykańską propagandę odnośnie Iraku. „Mundane Sunday”odnosi się do montonii, rutyty, schematów życiowych dróg.

Dwunastkę dopełnia b side nie dostępny na cd „incorporated stereotypes” kawałek Omega Man na bicie Adama Sampler'a. Epka dedykowana jest Noffemu Fananowi.

P.s. Obecnie posiadam dwie sztuki. Czekam na konkretne propozycje.


A1 Commodore 64
Producer - Sandhill Productions
A2 Commodore 64 (Instrumental)
Producer - Sandhill Productions
AA2 Spiderhole
Producer - Sandhill Productions
B1 Omega Man
Producer - Adam Sampler
B2 Omega Man (A Capella)
B3 Mundane Sunday
Guitar - Dale Boyle
Producer - Vic Cabbage
B4 Mundane Sunday (SP Instro)
Producer - Vic Cabbage



3 komentarze:

Bonny Larmes pisze...

prawda jest taka ze tytulowe Commodore64 rozpierdala banie...

Graf pisze...

no, ja żałuję, że zamiast omega man nie ma Creep Up!

jackson pisze...

Moge zaproponowac wymiane na EP Hawthorne Headhunterz wydana w nakladzie 50 szt.